Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

1. FitFocus Advies: FitFocus Advies, gevestigd te Limmen, KvK-nummer 9472290.
2. Klant: degene met wie FitFocus Advies een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: FitFocus Advies en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens FitFocus Advies.

  2. FitFocus Advies en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

  3. FitFocus Advies en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van

    anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van FitFocus Advies zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij FitFocus Advies en de Klant dit schriftelijk

    afspreken.

Artikel 4 – Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag FitFocus Advies de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt FitFocus Advies slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

Artikel 5 – Prijzen

  1. FitFocus Advies hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  2. FitFocus Advies mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die FitFocus Advies niet kon voorzien ten

    tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot

    prijsverhogingen.

  4. De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het

    gevolg is van een wettelijke regeling.

  5. FitFocus Advies stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren.

  6. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van FitFocus Advies, geldend voor de periode waarin

    hij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  7. Wanneer FitFocus Advies en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij

    schriftelijk anders is afgesproken.

  8. FitFocus Advies mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

  9. FitFocus Advies moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs

    meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  1. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  2. FitFocus Advies mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.

  3. FitFocus Advies zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

  4. De consument mag de overeenkomst met FitFocus Advies opzeggen wanneer hij het niet eens is met de

    prijsverhoging.

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

  1. FitFocus Advies mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.

  3. De betalingstermijnen die FitFocus Advies hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat FitFocus Advies aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

  4. FitFocus Advies mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

  1. De Klant rekent producten direct af.

  2. FitFocus Advies mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

  3. De Klant moet declaraties binnen 1 maand na factuurdatum aan FitFocus Advies betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.

  4. De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat FitFocus Advies de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

  5. FitFocus Advies mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.

Artikel 7 – Recht van reclame

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag FitFocus Advies het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.

  2. FitFocus Advies maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.

  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan FitFocus Advies, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.

Artikel 8 – Herroepingsrecht

1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:

het product is gebruikt
het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of cd’s het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
het product een los tijdschrift of losse krant is
het een spoedreparatie betreft
het weddenschappen of loterijen betreft
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar [email protected], eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van FitFocus Advies, www.fitfocusadvies.nl.

  3. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan FitFocus Advies, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 9 – Vergoeding van bezorgkosten

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar FitFocus Advies heeft geretourneerd, dan zal FitFocus Advies eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van FitFocus Advies voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Artikel 10 – Vergoeding retourkosten

1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.

Artikel 11 – Opschortingsrecht

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 12 – Retentierecht

  1. FitFocus Advies kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van FitFocus Advies heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan FitFocus Advies.

  3. FitFocus Advies is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 13 – Verrekening

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan FitFocus Advies te verrekenen met een vordering op FitFocus Advies.

Artikel 14 – Eigendomsvoorbehoud

1. FitFocus Advies blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van FitFocus Advies met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.

  1. Tot die tijd in lid 1 kan FitFocus Advies gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

  2. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,  vervreemden of op een andere manier bezwaren.

  3. Wanneer FitFocus Advies gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag FitFocus Advies van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

Artikel 15 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

  2. Levering vindt plaats bij FitFocus Advies, tenzij anders wordt afgesproken.

  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.

  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag FitFocus Advies zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.

  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan FitFocus Advies kan tegenwerpen.

Artikel 16 – Levertijd

  1. De levertijden van FitFocus Advies zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

  2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan FitFocus Advies door FitFocus Advies schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.

  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer FitFocus Advies later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer FitFocus Advies niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en FitFocus Advies iets anders hebben afgesproken.

Artikel 17 – Feitelijke levering

1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 18 – Transportkosten

1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en FitFocus Advies schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 19 – Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FitFocus Advies niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan FitFocus Advies. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FitFocus Advies niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 20 – Verzekering

1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van FitFocus Advies die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. De Klant geeft op eerste verzoek van FitFocus Advies de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 21 – Bewaring

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.

  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 22 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en FitFocus Advies een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor FitFocus Advies enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.

  3. De garantie geldt niet:
    – in het geval van normale slijtage
    – voor schade ontstaan door ongevallen
    – voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    – voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    – wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld

  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die FitFocus Advies levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

Artikel 23 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. FitFocus Advies voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. FitFocus Advies mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

  4. De Klant moet ervoor zorgen dat FitFocus Advies op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Zorgt de Klant er niet voor dat FitFocus Advies tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 24 – Informatieverstrekking door de Klant

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan FitFocus Advies.

  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert FitFocus Advies de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door FitFocus Advies redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 25 – Duur overeenkomst dienst

  1. De overeenkomst tussen FitFocus Advies en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.

  2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.

Artikel 26 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden .

  2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 27 – Vrijwaring

1. De Klant vrijwaart FitFocus Advies tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door FitFocus Advies geleverde producten en/of diensten.

Artikel 28 – Klachten

  1. De Klant moet een door FitFocus Advies geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant FitFocus Advies daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming FitFocus Advies hiervan op de hoogte stellen.

  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat FitFocus Advies hierop gepast kan reageren.

  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en FitFocus Advies.

  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat FitFocus Advies andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 29 – Ingebrekestelling

1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan FitFocus Advies.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling FitFocus Advies ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 30 – Aansprakelijkheid Klant

1. Wanneer FitFocus Advies een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 31 – Aansprakelijkheid FitFocus Advies

  1. FitFocus Advies is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Wanneer FitFocus Advies aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

  3. FitFocus Advies is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

  4. Wanneer FitFocus Advies aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 32 – Vervaltermijn

1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van FitFocus Advies vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 33 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer FitFocus Advies toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door FitFocus Advies nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat FitFocus Advies in verzuim is.

  3. FitFocus Advies mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer FitFocus Advies kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 34 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van FitFocus Advies door de Klant niet aan FitFocus Advies kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    – computer-virussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen

  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor FitFocus Advies 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat FitFocus Advies kan nakomen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als FitFocus Advies de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

  5. FitFocus Advies hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer FitFocus Advies hiervan voordeel heeft.

Artikel 35 – Wijziging overeenkomst

1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en FitFocus Advies de overeenkomst aanpassen.

Artikel 36 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. FitFocus Advies mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag FitFocus Advies altijd doorvoeren.

  3. Ingrijpende wijzigingen zal FitFocus Advies zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 37 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met FitFocus Advies aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van FitFocus Advies.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 38 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat FitFocus Advies bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 39 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en FitFocus Advies is Nederlands recht van toepassing.

2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van FitFocus Advies is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en FitFocus Advies, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 16 september 2024.